mandag 12. januar 2015

Jul og nyttår, byttet familie og løpt som Batman

Hei! Nå var det lenge siden jeg har blogget, beklager det, skal prøve å bli litt flinkere ;)
Masse har skjedd siden sist, så la oss bare begynne fra starten og bygge oss oppover.

I år var første julen uten familien min, og det hjalp ikke så mye at de ikke feirer jul her i Taiwan. Så som dere skjønner var det litt trist og veldig merkelig for meg, men det er jo en opplevelse å behandle juleaften som en helt normal skoledag også. Men det var ikke fullt så trist fordi min fantastiske familie sendte meg små biter av Norge og juleånd. Rotary hadde også en julefest som var ganske koseligt. Der måtte vi lage en framføring, vi hadde en eller to uker på det, men så smarte som vi er møttes vi før julefesten og gjorde alt klart på 30 min. Men vi fikk faktisk andre plass i konkuransen, så vi ble kjempefornøyde!

Fikk en fantastisk pakke fra min fantastiske familie


en liten del av vår opptreden
Siden jeg nå har vert her i over fire måneder var det på tide å bytte til min andre vertsfamilie. Men det skjedde på en av de verste mulige dagene, nyttårsaften! Selv om mye av dagen gikk med til flytting, fikk jeg fortsatt deltatt i en feiring
Nyttårsfeiring på Dream-mall
Den nye familien min er rett og slett bare helt fantastiske! De er 5 stykker: Plasma (vertsfar), Randi (vertsmor), Iris (vertssøster) og foreldrene til Randi. De er alle kjempehyggelige! Vi har gått i et fjell som heter Caishan eller populært kalt apefjellet, og som navnet tilsier er det masse aper der! Det var en veldig god tur med fantastiske omgivelser og frie apekatter overalt!
Mine nye vertsforeldre






På lørdag kom Marthe og flere venner fra Taichung på besøk, da løp vi "Batman the night run", litt for mye mennesker, men det var veldig gøy!



Det var det for denne gang, skal prøve å poste noe nytt om ikke så lenge, snakkes ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar