fredag 17. oktober 2014

2 måneder har gått!

det tok litt tid for meg å innse at jeg faktisk har vert her i 2 måneder her allerede, tiden går så fort!
Så denne uken har skolen hatt noen store prøver på tirsdag og onsdag, og siden jeg ikke kan delta på det klarte jeg å få meg fri. Men vertsmoren min arrangerte to barneskolebesøk for meg.

På tirsdagen reiste jeg til Jia Chang barneskole, hvor jeg ble møtt av en kjempehyggelig lærer som viste meg litt rundt. 

Etter dette var jeg hjelpelærer for en engelsk klasse. Det var veldig gøy og elevene var veldig flinke, og etter klassen ville alle ha autografen min, så da signerte jeg alt av papir, bøker, armer og pennal. følte meg litt kjendis, hehe.

Etter dette viste jeg en presentasjon av Norge og meg selv, men bare til en lærer. Noe som var litt gøy for da ble det veldig åpent for diskusjoner om ulike temaer. Og som en fin slutt på dagen hadde de bestilt masse pizza til lunsj! for å være ærlig hadde jeg trodd at dette kom til å bli en veldig kjedelig dag, men det ble ganske bra!

På onsdagen reiste jeg til Sin Min barneskole. Her begynte jeg med å holde presantasjonen min, men for litt flere mennesker...
jeg ble ganske nervøs når jeg så at alle disse menneskene skulle høre på, men det gikk bedre enn forventet. Ettersom dette er en barneskole er ikke engelsken helt på topp, så jeg hadde heldigvis en som oversatte til kinesisk.

etter dette hjelp jeg til i to engelsk klasser, en femte klasse og en første klasse. var ganske gøy å undervise og klassene endte igjen med autografer, tror virkelig jeg burde lære meg å skrive en ordentlig autograf hvis dette fortsetter.

På slutten av dagen hadde jeg en diskusjon med engelsklærerene om ulike lærermetoder, det var ganske interresangt.

så to dager som jeg trodde skulle bli ganske kjedelige viste seg å bli ganske bra, vi snakkes ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar